Підготовка учнів 5 – 11 класів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури: стратегія і тактика

13 грудня цього року у Навчально-виховному комплексі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад с Великі Гаї» Великогаївської сільської ради Тернопільської області було проведено тренінг «Підготовка учнів 5 – 11 класів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури: стратегія і тактика» (тренер – методист ТОКІППО Майя Кондирєва).
Мета цього заходу - надання освітніх послуг учителям для забезпечення належного рівня підготовки учнів 5 – 11 класів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури в умовах запровадження Нової української школи; залучити словесників до спільного пошуку ефективних шляхів фахового розвитку та розробки зразків навчального матеріалу  для використання його у освітньому процесі відповідно до вимог сучасної мовно-літературної освіти.

Розпочавши роботу із вправи «Коло єднання, учасники заходу отримали інформацію про нормативно-правове забезпечення організації і проведення ЗНО у загальноосвітніх навчальних закладах України і перевірки відкритих тестових завдань учасників тестування; структуру сертифікаційної роботи й форми тестових завдань з української мови і літератури та методичні акценти під час підготовки учнів 5 – 11 класів до ЗНО з української мови і літератури, а саме:
-                     опрацювання програми ЗНО – 2020 з української мови і літератури і встановлення рівня її відповідності навчальній програмі для конкретного класу;
-                      аналіз змісту тестових завдань попередніх  років;
-                     підготовка тестових завдань для проведення контролю навчальних досягнень учнів з урахуванням вимог ЗНО;
-                     щоурочне планування роботи, спрямованої на формування в учнів певного виду умінь і навичок, які відповідають програмі ЗНО;
-                     систематичне ведення словника культури мовлення і слововживання;
-                     укладання хронологічних таблиць, паспорта твору, блок-схем прочитаного;
-                     використання у навчальному процесі УДО, таблиць-опор, які сприяють систематизації засвоєння знань;
-                     спрямування роботи на уроках розвитку мовлення на формування умінь учнів складати власні висловлення, відповідно структуруючи свої міркування, удосконалюючи написане;
-                     укладання можливих смислових блоків тем і зв’язних висловлень під час вивчення творчості письменників української літератури;
-                     ознайомлення учнів із коментарями УЦОЯО до оцінювання змісту власних висловлень попередніх років, типами помилок;
-       ознайомлення з навчально-методичними комплексами та ресурсами інтернету, призначеними для підготовки до ЗНО.
Для формування практичних умінь і навичок учасники заходу виконали вправу  «Я у ролі екзаменатора пункту перевірки виконання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури».

Коментарі