Компетентності сучасного вчителя

У час емоційних навантажень учителеві дуже важливо навчитися не вигорати, працювати так, щоб мати щоденну можливість для відновлення сил, продуктивно співпрацювати з іншими, шукати оптимальних шляхів вирішення різних ситуацій, розвивати себе. Розвиваючи вміння думати, маємо також розвивати вміння усвідомлювати свої почуття, керувати ними, мотивувати себе, розпізнавати почуття інших людей та будувати взаємини - це дуже важлива частина нашого життя. 
27 січня 2018 року вчителі нашої школи О.З. Сівінська, О.Р. Майка на базі Центру Науки м. Тернополя  мали можливість бути активними учасниками навчально-практичного тренінгу "Компетентності сучасного вчителя". "Комунікаційна компетентність. Навики ефективної комунікації. Коучинговий підхід" від EdCoach School (Школа освітнього коучингу). Дякуємо тренеру Наталия Чуприна та молодій команді Центру Науки Тернополя. 

Наталія Чуприна – ведуча та автор тренінгу, сертифікований коуч і тренер, фасилітатор,
ігротехнік, консультант з питань розвитку навчальних закладів і персоналу системи освіта, засновник EdCoach School (ШКОЛИ ОСВІТНЬОГО КОУЧИНГУ), Клубу щасливих вчителів, Креатив-центру «Простір розвитку особистості», Workshop Edu-Games Ukraine, проекту ”Ліга Креатива”, президент Асоціації коучів і фасилітаторів освіти – ACF-Ed, організатор Конгресу коучів і фасилітаторів освіти (2016, 2017), автор програм "Коучингова компетентність в освіті", «Успішний вчитель», курсів "Компетентності сучасного учителя", циклу навчань "Методи фасилітації в освіті", автор коучингової психологичної гри "Танго відносин", "Перехрестя професій" і гри-тренажера "Бачу-Думаю-Відчуваю".
В програмі тренігу були розглянуті питання:
1. Комунікація і Я. Розуміння себе та інших. «Бачу. Чую. Відчуваю. Розумію» Техніка «КВАК». Деякі типології особистості (поведінки, стратегій мислення). Сильні і слабкі сторони. Моя унікальність. Унікальність інших.
2. Комунікація і Ми. Способи сприйняття інформації. Техніки ефективного слухання і передачі інформації. Створення простору залученості дитини в процес пізнання через ефективну комунікацію.
3. Технології зворотнього зв’язку. Зворотній зв'язок і його роль в комунікації. Зворотній зв’язок як інструмент розвитку в освіті.
Я та мої колеги познайомилися з ефективними техніками розвитку комунікативних навичок і способами їх використання на уроках та освітній діяльності; навиками усвідомлення власних стратегій і розуміння стратегій поведінки і мислення інших; технологію застосування 4-х рівневої моделі поведінки і сприйняття інформації; технікою зворотнього зв’язку.

Коментарі